
'S'ha acabat la guerra a l'Irac'
The Yes Men va repartir ahir en algunes ciutats dels EUA un
fals 'The New York Times' amb les notícies que 'hi voldria
veure publicades'

Aquest espectacular titular, amb lletres ben grosses,
presidia la portada del diari The New York Times d'ahir. Bé,
d'un fals The New York Times (en pdf). A més de la fi de la
guerra, a les catorze pàgines d'aquesta misteriosa còpia
(datada el 4 de juliol de 2009) es destacava la
nacionalització de la indústria petroliera nord-americana
per finançar la lluita contra el canvi climàtic, els plans per
sanejar l'economia, el processament de George W. Bush
per traïció, l'aprovació de la llei de seguretat social, la
gratuïtat de les universitats... Ras i curt, totes les notícies
que hi voldrien veure publicades els col·lectius i persones
al darrere de la iniciativa, entre els quals hi ha el grup The
Yes Men. En un comunicat deien: 'Ens hem d'assegurar que
Obama i el Partit Demòcrata facin el que els electors els
hem dit que facin. Després de vuit anys d'infern [dues
legislatures de Bush], o potser vint-i-vuit [arribada de
Ronald Reagan a la Casa Blanca], necessitem començar a
imaginar el cel'. Després de mig any de feina, ahir es van
repartir 1,2 milions d'exemplars del fals diari ( vídeo) a
Chicago, Filadèlfia, Los Angeles, Nova York, San Francisco i
Washington. El diari de debò, per boca de Sewell Chan, ha
encaixat bé la iniciativa: 'M'afalaga que algú s'hagi esforçat
tant per elaborar un fals The New York Times'.

The Yes Men

Segons els primers indicis, al darrere del fals 'The New York Times' hi ha The Yes
Men, un conegut grup d'activistes nord-americà que s'ha especialitzat a
suplantar representants de grans multinacionals. El 2004, amb motiu del vintè
aniversari del tràgic accident químic a Bhopal (Índia), un fals portaveu de la
firma Dow Chemical va assumir la responsabilitat de la catàstrofe i va anunciar
l'atorgament d'indemnitzacions als afectats. Dos anys abans, The Yes Men
havien creat una web falsa de Dow Chemical amb textos comprometedors, i al
2000 van fer el mateix amb la publicació d'una web falsa de l' Organització
Mundial del Comerç. 

13 novembre 2008

Una notícia de VilaWeb.com
Edició GENERAL
http://
Enllaç permanent: http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=3065183

http://www.nytimes.com
http://www.nytimes-se.com
http://www.nytimes-se.com/2009/07/04/todays-paper
http://www.theyesmen.org
http://www.theyesmen.org
http://nyc.indymedia.org/en/2008/11/101418.html
http://vimeo.com/2215007
http://cityroom.blogs.nytimes.com/author/sewell-chan
http://cityroom.blogs.nytimes.com/2008/11/12/pranksters-spoof-the-times
http://cityroom.blogs.nytimes.com/2008/11/12/pranksters-spoof-the-times
http://gawker.com/5084164/fake-new-york-times-declares-iraq-war-over-heres-who-did-it
http://www.theyesmen.org
http://www.theyesmen.org
http://www.d-i-n-a.net/influencers/05/cat/guests/theyesmen.htm
http://www.bhopal.org
http://www.dow.com
http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=929337
http://www.d-i-n-a.net/influencers/05/cat/guests/theyesmen.htm
http://www.wto.org
http://www.wto.org

	

